Sayfalar

30 Eylül 2012 Pazar

Cennet Akyaka ‘Büyükşehir’e Karşı

Oktay Ekinci, Cumhuriyet 30 Eylül 2012

Nüfusu 750 bini aşan illerimizi “büyük” şehir yapacak tasarının yasalaşması eli kulağında… Çünkü Başbakan, ziyaretlerinde “büyükşehir olacaksınız” dedi.


Bu gibi sözlerinin TBMM’den onaylanması ise son yılların adeta “yasama kuralı.” Bu nedenle 2013 Ekim’inde yapılacağı söylenen “erken” yerel seçimlerde 750 binden fazla nüfusu olan illerimizde “büyükşehir belediye başkanı ve meclisi”nin de seçilmesi bekleniyor.

Peki, bu kural başta “şehircilik” olmak üzere kentleşme ve yerel yönetimlerle ilgili tüm bilimlere, planlama ilkelerine, toplumsal gerçeklere ve hatta “kent ve demokrasi” ilkelerine uygun mudur?

Meslek odaları, birikimli sivil toplum kuruluşları ve bazı akademik çevreler konuyu sorgularken özellikle “büyükşehir adayı” illerimizde tam tersi bir süreç yaşanıyor… Yasayı asıl irdelemesi gereken “demokratik” kurumların başında gelen “siyasal partiler”in gündeminde “büyükşehir seçimlerini de kazanmak” var.

Aklı başında herkesin “yanlış” dediği bir oluşuma “muhalefet” etmek yerine, aynı yanlışa “aday bulma” yarışına girmiş “muhalefet partileri”nin akıllarını başlarını almaları nasıl sağlanabilir?

Çünkü sonuçta kim kazanırsa kazansın, bu denli bilim dışı bir büyükşehir yapılanmasıyla olanlar kentlerimize, “belediyelerini yitirecek” kimlikli beldelerimize, hatta “mahalleye dönüşecek köyler”imize olacak.

Gelişmiş ülkelerde demokrasinin kaleleri belediyeler giderek çoğaltılırken Türkiye’nin eldeki belediyelerini de kapatarak sözde demokratikleşmenin ucube örneklerini sergilemesine muhalefet partileri de “oy uğruna” ortak olacaklar!

Yazık...

Gökova’dan sesleniş
Büyükşehir “metropol”ün Türkçesidir. “Bütünleşmiş kentsel yerleşimler” için geçerlidir. Aralarında onlarca-yüzlerce km mesafe bulunan ilçelerin, beldelerin, köylerin asla “büyükşehirin semtleri” haline gelemeyeceğini bilmeyen şehircilik öğrencisi sınıf geçemez.

Bu nedenle her ölçekteki yerleşmenin kendi kimlik değerlerini yaşatarak “yerinden yönetim” ilkeleriyle yönetilmesinin evrensel kural olduğunu; hatta Türkiye’nin bunu öngören uluslararası sözleşmelerde imzası da bulunduğunu “muhalefet partileri”miz anımsamazken Gökova Körfezi’nin kıyısındaki Nail Çakırhan’dan miras “doğaya uyumlu evler”i ve ormanla denizin öpüştüğü kıyılarıyla ün yapmış Akyaka beldesinin sakinleri ayağa kalktı...

Uluslararası “Yavaş Şehir” (Cittaslow) hareketine ülkemizde Seferihisar’dan sonra üye olabilen birkaç “sakin” yerleşmemiz arasındaki Akyaka’nın bilinçli insanları, Muğla büyükşehir olduğunda Ula ilçesinin “mahalle”sine dönüşmelerine isyan ediyorlar.

Akyaka’nın Sesi gazetesince duyurulan ve “Akyaka Yerel Yönetim Platformu”nun başlattığı “Büyükşehir Yasasına Hayır” imza kampanyasına katılanlar diyorlar ki;

“Doğayla uyumlu imar ve yaşam kültürümüzü, eşsiz beldemizin onca gayret ve özveriyle gözetilen tüm güzelliklerini, demokratik temsilcimiz ve çağdaş yönetim birimimiz belediyemizle birlikte yaşatmak için Akyaka’nın bağımsız varlığını yok edecek, yerel yetki ve haklarımızı elimizden alacak, Türkiye’nin yüz akı Yavaş Şehir üyeliğini ve kazanımını ortadan kaldıracak, bizi mahalleye dönüştürecek yasayı istemiyoruz.”

İşte bu düşüncenin ürünü olan imza kampanyası 30 Eylül’de, yani bugün sona eriyor. Belki uzatırlar ama alkışlar Akyakalılara…

Düzmece büyükşehirleri önlemek yerine şimdiden aday olma telaşına giren siyasilere ve partilerine ise edep dahilinde ne denebilir ki?
30 Eylül 2012 - Cumhuriyet

Büyükşehir Yasası'na Karşı TBMM'ye e-posta kampanyası

 Değerli Akyakalılar, Akyaka Dostları,

Bildiğiniz gibi Akyaka Yerel Yönetim Platformu olarak Büyükşehir Yasa Tasarısına karşı sürdürdüğümüz imza toplama kampanyası 30 Eylül 2012'de sona erdi. Yaklaşık 3800 imzaya ulaştık. Mücadelemizin bundan sonraki bölümüne TBMM'de devam edeceğiz. Bize destek vermek için geç değil; Milletvekillerine hitaben yazdığımız mektubu e-posta ile 15 Ekim'e kadar bireysel olarak göndererek de katkı sağlayabilirsiniz.

Lütfen e-posta pencerenizin mesaj kısmına aşağıdaki mektubu kopyaladıktan sonra altına adınızı yazınız. Mektubun alt kısmındaki adresleri de e-posta pencerenizin “to/kime” kısmına kopyalayınız. Konu kısmına “Büyükşehir Yasası” yazdıktan sonra e-postanızı göndermenizi rica ediyoruz. Destekleriniz için bir kez daha teşekkürler.

Serdar Denktaş
Akyaka Yerel Yönetim Platformu


Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına
Ankara


Sayın Başkan, Değerli Milletvekilleri,

58. Hükümet tarafından hazırlanan ve komisyon görüşmeleri tamamlanan ve “Büyükşehir Yasası” olarak bilinen yasa tasarısının meclisin yeni çalışma döneminde TBMM gündemine ivedilikle alınacağını basından takip etmekteyiz.

Tasarının aynen yasalaşması durumunda, yasadan etkilenecek illerde birçok küçük belediye örgütü büyük şehirlere bağlanmak yoluyla kaldırılacaktır. Bizler, yasanın doğrudan etkileyeceği bir belde olan Muğla ili, Ula ilçesine bağlı Akyaka’da yaşamaktayız. Akyakalılar olarak bizler bu yasanın evrensel bir hak olan kamu hizmetlerinin verilmesinde yerindenlik ilkesine aykırı olduğunu, bu anlamda vatandaşlık haklarımızı elimizden aldığını düşünüyoruz. Beldemizde sürdürülebilir bir gelişim sağlayabilmek için halkın, sivil toplum örgütlerinin ve belediyenin katılımı ile bir Akyaka Vizyonu belirlenmiş ve bu vizyonu gerçekleştirebilmek yolunda da Uluslararası Yavaş Kentler Birliği’ne (Cittaslow) üye olunmuştur. Çıkartılmak istenen yasa Akyakalıların yıllardır yerinden yönetim anlayışı içinde sürdürülebilirlik kaygıları ile yaptıkları çalışmaların da boşa gitmesi anlamına gelmektedir.

Etkileyeceği vatandaşların görüşüne başvurmaksızın yasalaştırılmaya çalışılan bu tasarı, hazırlanış biçimi ile de halkı karar alma süreçlerinden dışlayan, vesayetçi ve merkeziyetçi bir anlayışın ürünüdür.

Türkiye Cumhuriyeti’nin 1988 yılında imzalayarak uymayı taahhüt ettiği Avrupa Yerel Yönetimler Şartının 4. maddesinin 3. fıkrasında “kamusal sorumluluklar -genellikle ve tercihen- vatandaşa en yakın olan makamlar tarafından kullanılır” denilerek yerinden yönetim ve yerindenlik ilkesi tarif edilmektedir. Yine üyesi olmak istediğimiz Avrupa Birliği müktesebatı, merkeziyetçilikten uzaklaşarak yerinden yönetim ilkesinin gerçekleştirilebilmesi için önemli reformların yapılmasını gerektirmektedir.

Avrupa Birliği normları ile bağdaşmayan, yerinden yönetim hakkımızın ortadan kaldırılması, ve Avrupa Yerel Yönetimler Şartının açık ihlali anlamına gelen bu yasa tasarısının komisyonda yeniden gözden geçirilmesini ve yerinden yönetimin desteklenmesi doğrultusunda değiştirilmesini talep ediyorum.

Saygılarımla,

XXXXXXXXXXX



mehmetnaci.bostanci@tbmm.gov.tr; avni.erdemir@tbmm.gov.tr; ramis.topal@tbmm.gov.tr; yalcin.akdogan@tbmm.gov.tr; suleymansencer.ayata@tbmm.gov.tr; sinan.aygun@tbmm.gov.tr; ali.babacan@tbmm.gov.tr; gulsun.bilgehan@tbmm.gov.tr; izzet.cetin@tbmm.gov.tr; cemil.cicek@tbmm.gov.tr; rehadenemec@tbmm.gov.tr; mustafa.erdem@tbmm.gov.tr; cevdet.erdol@tbmm.gov.tr; bulent.gedikli@tbmm.gov.tr; levent.gok@tbmm.gov.tr; gokhan.gunaydin@tbmm.gov.tr; ulker.guzel@tbmm.gov.tr; mehmetemrehan.halici@tbmm.gov.tr; haluk.ipek@tbmm.gov.tr; emrullah.isler@tbmm.gov.tr; ahmet.iyimaya@tbmm.gov.tr; salih.kapusuz@tbmm.gov.tr; zelkif.kazdal@tbmm.gov.tr; bulent.kusoglu@tbmm.gov.tr; aylin.nazliaka@tbmm.gov.tr; haluk.ozdalga@tbmm.gov.tr; tulay.selamoglu@tbmm.gov.tr; seyit.sertcelik@tbmm.gov.tr; fatih.sahin@tbmm.gov.tr; nurdan.sanli@tbmm.gov.tr; emineulker.tarhan@tbmm.gov.tr; zuhal.topcu@tbmm.gov.tr; yildirimtugrul.turkes@tbmm.gov.tr; ozcan.yeniceri@tbmm.gov.tr; gurkutacar@tbmm.gov.tr; badak@tbmm.gov.tr; deniz.baykal@tbmm.gov.tr; arif.bulut@tbmm.gov.tr; cavusoglu@tbmm.gov.tr; vecdi.gonul@tbmm.gov.tr; mehmet.gunal@tbmm.gov.tr; irbec@tbmm.gov.tr; osman.kaptan@tbmm.gov.tr; gokcen.ozdoganenc@tbmm.gov.tr; huseyin.samani@tbmm.gov.tr; yildiray.sapan@tbmm.gov.tr; tunca.toskay@tbmm.gov.tr; menderesm.tevfik.turel@tbmm.gov.tr; orhan.atalay@tbmm.gov.tr; ensar.ogut@tbmm.gov.tr; ugur.bayraktutan@tbmm.gov.tr; israfil.kisla@tbmm.gov.tr; osman.aydin@tbmm.gov.tr; metinlutfi.baydar@tbmm.gov.tr; mehmet.erdem@tbmm.gov.tr; aligultekin.kilinc@tbmm.gov.tr; semiha.oyus@tbmm.gov.tr; bulent.tezcan@tbmm.gov.tr; ali.uzunirmak@tbmm.gov.tr; aysenedret.akova@tbmm.gov.tr; ali.aydinlioglu@tbmm.gov.tr; tulay.babuscu@tbmm.gov.tr; ahmetduran.bulut@tbmm.gov.tr; halukahmet.gumus@tbmm.gov.tr; namik.havutca@tbmm.gov.tr; mehmetcemal.oztaylan@tbmm.gov.tr; ahmetedip.ugur@tbmm.gov.tr; yilmaz.tunc@tbmm.gov.tr; muhammet.riza.yalcinkaya@tbmm.gov.tr; ayla.akatata@tbmm.gov.tr; ziver.ozdemir@tbmm.gov.tr; mehmet.simsek@tbmm.gov.tr; bengi.yildiz@tbmm.gov.tr; bunyamin.ozbek@tbmm.gov.tr; fahrettin.poyraz@tbmm.gov.tr; bahattin.seker@tbmm.gov.tr; idris.baluken@tbmm.gov.tr; esref.tas@tbmm.gov.tr; cevdet.yilmaz@tbmm.gov.tr; vedat.demiroz@tbmm.gov.tr; vahit.kiler@tbmm.gov.tr; husamettin.zenderlioglu@tbmm.gov.tr; ali.ercoskun@tbmm.gov.tr; fehmi.kupcu@tbmm.gov.tr; tanju.ozcan@tbmm.gov.tr; bayram.ozcelik@tbmm.gov.tr; ramazankerim.ozkan@tbmm.gov.tr; yildirimhami@tbmm.gov.tr; bulent.arinc@tbmm.gov.tr; ismail.aydin@tbmm.gov.tr; ismet.buyukataman@tbmm.gov.tr; canan.candemircelik@tbmm.gov.tr; hakan.cavusoglu@tbmm.gov.tr; ilhan.demiroz@tbmm.gov.tr; kemalekinci@tbmm.gov.tr; aykan.erdemir@tbmm.gov.tr; tulin.erkalkara@tbmm.gov.tr; sena.kaleli@tbmm.gov.tr; onder.matli@tbmm.gov.tr; necati.ozensoy@tbmm.gov.tr; mustafa.ozturk@tbmm.gov.tr; ismet.su@tbmm.gov.tr; huseyin.sahin@tbmm.gov.tr; mustafakemal.serbetcioglu@tbmm.gov.tr; turhan.tayan@tbmm.gov.tr; bedrettin.yildirim@tbmm.gov.tr; mehmet.danis@tbmm.gov.tr; ismail.kasdemir@tbmm.gov.tr; ali.saribas@tbmm.gov.tr; m.serdarsoydan@tbmm.gov.tr; huseyin.filiz@tbmm.gov.tr; idris.sahin@tbmm.gov.tr; cahit.bagci@tbmm.gov.tr; tufan.kose@tbmm.gov.tr; salim.uslu@tbmm.gov.tr; murat.yildirim@tbmm.gov.tr; eminhaluk.ayhan@tbmm.gov.tr; ilhan.cihaner@tbmm.gov.tr; nurcan.dalbudak@tbmm.gov.tr; adnan.keskin@tbmm.gov.tr; bilal.ucar@tbmm.gov.tr; mehmet.yuksel@tbmm.gov.tr; nihat.zeybekci@tbmm.gov.tr; nursel.aydogan@tbmm.gov.tr; emine.ayna@tbmm.gov.tr; mehmetmehdi.eker@tbmm.gov.tr; serafettin.elci@tbmm.gov.tr; m.galip.ensarioglu@tbmm.gov.tr; oya.eronat@tbmm.gov.tr; mehmetsuleyman.hamzaogullari@tbmm.gov.tr; cuma.icten@tbmm.gov.tr; minebeyaz@tbmm.gov.tr; altan.tan@tbmm.gov.tr; leyla.zana@tbmm.gov.tr; fevai.arslan@tbmm.gov.tr; osman.cakir@tbmm.gov.tr; ibrahim.korkmaz@tbmm.gov.tr; kemal.degirmendereli@tbmm.gov.tr; recep.gurkan@tbmm.gov.tr; mehmet.muezzinoglu@tbmm.gov.tr; suay.alpay@tbmm.gov.tr; sermin.balik@tbmm.gov.tr; zulfu.demirbag@tbmm.gov.tr; enver.erdem@tbmm.gov.tr; faruk.septioglu@tbmm.gov.tr; muharrem.isik@tbmm.gov.tr; sebahattin.karakelle@tbmm.gov.tr; recep.akdag@tbmm.gov.tr; muhyettin.aksak@tbmm.gov.tr; fazilet.dagciciglik@tbmm.gov.tr; oktay.ozturk@tbmm.gov.tr; cengiz.yavilioglu@tbmm.gov.tr; adnan.yilmaz@tbmm.gov.tr; nabi.avci@tbmm.gov.tr; suheyl.batum@tbmm.gov.tr; ulker.can@tbmm.gov.tr; ruhsar.demirel@tbmm.gov.tr; salih.koca@tbmm.gov.tr; kazim.kurt@tbmm.gov.tr; deryabakbak27@gmail.com; huseyin.celik@tbmm.gov.tr; mehmeterdogan@tbmm.gov.tr; anejatkocer@tbmm.gov.tr; halilmazicioglu@tbmm.gov.tr; mehmet.sari@tbmm.gov.tr; ali.serindag@tbmm.gov.tr; ali.sahin@tbmm.gov.tr; fatma.sahin@tbmm.gov.tr; mehmet.seker@tbmm.gov.tr; samil.tayyar@tbmm.gov.tr; edipsemih.yalcin@tbmm.gov.tr; nurettin.canikli@tbmm.gov.tr; mehmet.geldi@tbmm.gov.tr; selahattin.karaahmetoglu@tbmm.gov.tr; adem.tatli@tbmm.gov.tr; kemalettin.aydin@tbmm.gov.tr; feramuz.ustun@tbmm.gov.tr; esat.canan@tbmm.gov.tr; selahattin.demirtas@tbmm.gov.tr; adil.kurt@tbmm.gov.tr; hasan.akgol@tbmm.gov.tr; adnansefik.cirkin@tbmm.gov.tr; mevlut.dudu@tbmm.gov.tr; mehmetali.ediboglu@tbmm.gov.tr; sadullah.ergin2@tbmm.gov.tr; refik.eryilmaz@tbmm.gov.tr; orhan.karasayar@tbmm.gov.tr; mehmet.onturk@tbmm.gov.tr; hacibayram.turkoglu@tbmm.gov.tr; adem.yesildal@tbmm.gov.tr; pervin.buldan@tbmm.gov.tr; sinan.ogan@tbmm.gov.tr; sureyyasadi.bilgic@tbmm.gov.tr; suleymannevzat.korkmaz@tbmm.gov.tr; alihaydar.oner@tbmm.gov.tr; recep.ozel@tbmm.gov.tr; celal.adan@tbmm.gov.tr; sabahat.akkiray@tbmm.gov.tr; abdulkadir.aksu@tbmm.gov.tr; meral.aksener@tbmm.gov.tr; engin.alan@tbmm.gov.tr; feritmevlut.aslanoglu@tbmm.gov.tr; mustafa.atas@tbmm.gov.tr; aydinayaydin@tbmm.gov.tr; egemen.bagis@tbmm.gov.tr; aysenur.bahcekapili@tbmm.gov.tr; oabak@tbmm.gov.tr; ihsan.barutcu@tbmm.gov.tr; nimet.bas@tbmm.gov.tr; murat.basesgioglu@tbmm.gov.tr; osmanboyraz@tbmm.gov.tr; volkan.bozkir@tbmm.gov.tr; huseyin.burge@tbmm.gov.tr; ercan.cengiz@tbmm.gov.tr; suleyman.celebi@tbmm.gov.tr; m.cetin@tbmm.gov.tr; ahmetberat.conkar@tbmm.gov.tr; turkan.dagoglu@tbmm.gov.tr; gulay.dalyan@tbmm.gov.tr; ayse.danisoglu@tbmm.gov.tr; alev.dedegil@tbmm.gov.tr;celal.dincer@tbmm.gov.tr; omer.dincer@tbmm.gov.tr; mdomac@tbmm.gov.tr; osmanoktay.eksi@tbmm.gov.tr; ekrem.erdem@tbmm.gov.tr; aykut.erdogdu@tbmm.gov.tr; gursoy.erol@tbmm.gov.tr; ahmethaldun.erturk@tbmm.gov.tr; haluk.eyidogan@tbmm.gov.tr; idris.gulluce@tbmm.gov.tr; akyakaninsesi@gmail.com

28 Eylül 2012 Cuma

Azmak Kıyı Bandı Peyzaj Projesi Hakkında Çevre İl Müdürlüğüne Dilekçe


TC Çevre ve Şehircilik Bakanlığı

MUĞLA Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğüne

 
28 Eylül 2012       

  


İşbu dilekçe ekinde yer alan Akyaka Belediye Başkanlığına verdiğim dilekçe çerçevesinde, 4982 Sayılı Bilgi Edinme Yasası gereğince, kurumunuzun ilgili şube veya şubelerince şu sorulara yanıt verilmesini rica ediyorum:


1)    Akyaka Belediyesinin Azmak Kıyı Bandı Peyzaj Projesi adını verdiği projeye ÖÇKK tarafından onay verilmiş midir? İlgili belgenin bir örneğini verebilir misiniz?

2)    Eğer onay verilmişse, verilen onay Belediyenin resmi web sitesinde belirtilen içerikle örtüşmekte midir?  Orada anlatıldığı gibi yeni tasarruflara açık mıdır?

3)    Onaylanan proje ile yürütülen uygulamanın örtüşüp örtüşmediği kurumunuzca izlenmekte midir? Nasıl?

4)    İzleniyorsa, Azmak kenarında sazlıkların kesilmesi, kıyı bandının doldurularak çok hassas flora ve faunanın tahrip edilmesi pahasına yeni alanların kazanılması ve kazanılan alanların üzerine kafe ve büfelerin açılmasına karşı kurumunuzun tutumu nedir?

5)    Özel Çevre Koruma Alanı olarak belirlenmiş bir alanın tahribatı anlamına gelen bu uygulamalar, Belediyenin resmi web sitesindeki krokide de yer almaktadır. ÖÇKK’nın böylesi bir tahribata onay vermesi düşünülemeyeceğine göre, Belediye onaylı projenin adı altında kendi tasarrufunda bir başka proje mi uygulamaktadır?

 
 


Saygılarımla,

Alp Serdar Denktaş

Barzalar sok no:2, AKYAKA-ULA/MUĞLA

Tel: 05325881903

 
 

Azmak Kıyı Bandı Peyzaj Projesi Hakkında Belediyeye Dilekçe


Akyaka Belediye Başkanlığına

Akyaka-Ula/MUĞLA

 

Resmi web sitenizde, “PROJELER” başlığı altında halen devam eden “Azmak Kıyı Bandı Peyzaj Projesi” ile ilgili bilgiler yer almaktadır. Bu bilgiler, Yavaşkent hedefine yönelmiş bir yerel yönetimin ayırt edici niteliklerinden şeffaflık ve hesap verilebilirlik ölçütleriyle irdelendiğinde hem yetersiz kalmakta, hem de kendi içinde çelişkiler taşımaktadır. Bu çerçevede söz konusu bilgilere açıklık kazandırmak amacıyla ve 4982 Sayılı Bilgi Edinme Yasası gereğince aşağıdaki sorulara yanıt vermenizi rica ediyorum:

 

1)    “Peyzaj Projesi”nin ÖÇKK (Özel Çevre Koruma Kurumu) tarafından onaylanarak yürürlüğe girdiği ileri sürülmektedir.  Söz konusu onay hangi belge ile verilmiştir? Verilen onayın kapsamı ile sitenizde resmedilen ve anlatılan projenin kapsamı örtüşmekte midir? Örtüşmeyen hususlar varsa hangileridir?

2)    Proje yürürlüğe sokulduğuna göre ayrıntılarıyla uygulamaya hazırlanmış, kesinleşmiş olması beklenir. Oysa sitenizde proje kapsamında belli bir güzergâh tanımlanmasının ardından “…halkın görüşleri alınarak, tamamlanabilmesi için belediyemizin imkânları doğrultusunda çalışmalar sürdürülmektedir” denmektedir. Söz konusu proje tamamlanmış mıdır yoksa uygulama sürerken aynı zamanda tasarıma da devam mı edilmektedir? Hal böyle ise ÖÇKK’dan alındığı ileri sürülen onay bu tür tasarruflara açık mıdır?

3)    Uygulamaya hazır, tamam bir projeden söz ediliyorsa kesinleşmiş proje bedeli nedir? Yüklenicisi belediye midir? Değilse hangi yüklenici şirket ya da şirketler tarafından yürütülmektedir? Projenin başlangıç ve bitiş tarihleri nedir?

4)    Sitenizde yayınladığınız krokide “havuz yolu geçiş düzenlemesi” yer almaktadır. Oysa projede bir havuz görünmemektedir. Olmayan bir havuza neden geçiş düzenlemesi yapılmaktadır?

5)    Avrupa Birliği (SMAP) Bütünleşik Kıyı Yönetim Projesi’nden bahisle, oluşturulan 20 maddelik Azmak Yönetim Planı, sitenizde ilgili bölümde sanki Peyzaj Projesinin bir parçası gibi sunulmuştur. Azmak Yönetim Planı ile Peyzaj Projesi arasındaki ilişkiyi hangi somut belgeye dayandırıyorsunuz?

6)    Projenin “Akyaka’da yaşayan vatandaşlar, sivil toplum örgütleri ile birlikte tartışıldıktan sonra…yürürlüğe sokuldu”ğu ileri sürülüyor. “Birlikte tartışma” etkinliği hangi tarihlerde ve hangi sivil toplum örgütlerinin katılımı ile kaç kez gerçekleştirilmiştir? 28 Eylül 2012.

 

 

 

Saygılarımla,

Alp Serdar Denktaş

Barzalar sok no:2, AKYAKA-ULA/MUĞLA

Tel: 05325881903

 

 

24 Eylül 2012 Pazartesi

Azmak Tahribatı Hakkında Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğüne Dilekçe


TC Çevre ve Şehircilik Bakanlığı

MUĞLA Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğüne

 

                                                                  24 Eylül 2012       

 

Bilindiği gibi Gökova Özel Çevre Koruma Alanı içinde yer alan Akyaka beldesinin korunması, gelecek nesillere bozulmadan taşınması konu olduğunda ilk akla gelen onun eşsiz hazinesi, gözbebeği Kadın Azmağıdır.

Bu nedenle bizler, aşağıda imzası bulunan Akyakalılar, son yıllarda Azmağa yönelik giderek artan tehdit ve tahribattan ötürü büyük endişe duyuyoruz. Özüne uygun bir Yavaşkent sürecinin işletilmesi ve başarılmasıyla tehlikelerin üstesinden geleceğimize dair inanç ve kararlılığımızı korumakla birlikte, halen değişik biçimlerde süren tahribatın geri dönülmez bir eşiği aşmadan durdurulması için acilen harekete geçilmesi gerektiğine inanıyoruz

Muğla Valiliğinin, Özel Çevre Koruma Başkanlığının ve Akyaka Belediyesinin ortaklığında, Muğla Üniversitesi’nin yürütücülüğünde 2009’da gerçekleştirilen Gökova Projesi EK-5’te ayrıntılarıyla analiz edilen Azmağın doğal yapısına ve biyoçeşitliliğine yönelik potansiyel tehditlerin yanısıra, en büyük tehdidin çoğu ticari amaçlı alan kazanmaya yönelik kıyı tahribatlarından (bkz. Ek 1, örnek fotoğraf) kaynaklandığını düşünüyoruz.

Konu doğrudan müdürlüğünüzü ilgilendirdiğinden, 4982 Sayılı Bilgi Edinme Yasası gereğince aşağıdaki sorularımıza yanıt vermenizi rica ediyoruz:

 

1.     3621 Sayılı Kıyı Kanunu, İkinci Bölüm Madde 6’da yer alan: “Kıyı, herkesin eşitlik ve serbestlikle yararlanmasına açık olup, buralarda hiçbir yapı yapılamaz; duvar, çit, parmaklık, telörgü, hendek, kazık ve benzeri engeller oluşturulamaz. Kıyılarda, kıyıyı değiştirecek boyutta kazı yapılamaz; kum, çakıl vesaire alınamaz veya çekilemez. Kıyılara moloz, toprak, cüruf, çöp gibi kirletici etkisi olan atık ve artıklar dökülemez” ibaresi Kadın Azmağını da kapsamakta mıdır?

2.     Hal böyle ise, Akyaka Kent Konseyinin 22 Temmuz 2011 tarih ve 2011/10 sayılı dilekçe ile Valiliğe yapmış olduğu benzer içerikli başvuru müdürlüğünüze intikal etmiş midir? Etmişse, nasıl bir işlem görmüştür?

3.     Müdürlüğünüzün yukarıda değindiğimiz sorun çerçevesinde halen süren bir çalışması bulunmakta mıdır? Böyle bir çalışma varsa hangi aşamadadır?

 

Saygılarımızla,

 

EKLER:

1-Örnek fotoğraf.

2-Akyaka Kent Konseyi, 22 Temmuz 2011 tarih ve 2011/10 sayılı başvurusu.

 

Bilgi için: Alp Serdar Denktaş

Barzalar sok no:2, AKYAKA-ULA/MUĞLA

Tel: 05325881903
 
(Dilekçe 180 kişinin imzası ile verilmiştir)